Argentinie met de o zo mooie watervallen‏!

Na vijf dagen in het droogste gebied op de wereld te zijn geweest (San Pedro de Atacama - Chili) was het tijd om verder te gaan. Met de bus reden we door heel veel mooie natuur en uiteindelijk kwamen we aan in Salta - Argentinië.

In de bus hadden we twee Nederlandse meiden ontmoet. We zijn samen naar hetzelfde hostel gegaan en hebben de dagen in Salta samen leuke dingen gedaan. De volgende dag na aankomst zijn we eerst opzoek gegaan naar een ander hostel, omdat waar we zaten niet veel was. Helaas hadden we een hostel niet voor de check out tijd gevonden en bleven we dus nog een nachtje. Wel hadden we een leuke activiteit gevonden om de dag erna te doen.. Scooteren.

Eerst zijn we naar een ander hostel gegaan wat we inmiddels wel hadden gevonden. Daarna zijn we in de stad met de kabelbaan naar boven de berg op gegaan. Dit was niet zo fantastisch en eigenlijk ook wel een beetje duur betaald. Na het uitzicht zijn we naar beneden gegaan om de scooters te zoeken. We vonden het scooteren heerlijk. We zijn naar een lokale markt geweest, en hotspots bezichtigd en we zijn ook bijna de stad uitgegaan om te zijn waar de 'saltenaren' naar toe gaan in het weekend of met vakantie. Na 3,5 uur scooteren en net het laatste half uur met regen sloten we de dag af in een restaurantje, waar ik voor de eerste keer boos ben geworden in Spaans. Ze wilden ons veel te veel laten betalen, uiteindelijk hebben we zelf de pen gepakt en er een bedrag neergezet. Dit konden ze krijgen;)

Na ons eerste nachtje in het nieuwe hostel gingen we met de bus naar een meer. Helaas wist niemand ons precies te zeggen waar de bus vertrok, maar na een uur zoeken en nog eens een uur wachten op de bus vertrokken we dan toch. Bij verschillende tour operators lagen folders over het meer, je kon er bungeejumpen, op de banaan, jetski en een coole glijbaan.. Na twee uur in de bus te hebben gezeten bleek het een beetje tegen te vallen. De glijbaan was mega klein en kwam uit in een klein zwembadje. Het bungeejumpen was van 20 m hoogte en op een banaan gaan in een meer zonder golven is ook nogal suf. Na een wandeling om te zien waar we aan t meer konden liggen hadden we eindelijk een plekje gevonden. Het was een gezellig dagje met de meiden en nadat we weer de bus terug hadden genomen hebben de twee meiden uit Zoetermeer voor ons gekookt. Terwijl wij op zoek gingen naar een busticket op weg naar... De Watervallen :)

Het was zover.. Simone en ik hadden toch besloten om naar DE watervallen van Argentinië te gaan - Iguazu Falls. Na een busrit van 24 uur en 3 verschillende bussen kwamen we aan in Pueblo Iguazu. Spannend! De volgende dag gingen we naar de watervallen. Het was echt super mooi!! Heel indrukwekkend en we vonden het zeker de moeite waard. We zijn ook met een speedboat richting de watervallen gevaren. Zeker mooi, maar wel heel wit en heeeel nat. Gelukkig hadden we de tip meegekregen om alleen een bikini aan te doen op de boot. Ook zijn we met een bootje naar het eiland gegaan. Vanuit daar had je een mega uitzicht op de watervallen. Toen we uiteindelijk het treintje wilde nemen om naar boven te gaan, daar moest het nog indrukwekkender zijn, bleek dat het treintje niet meer reed. Domper natuurlijk, waren we zover gereisd hadden we de helft gezien. Dan maar nog een dag..:) en wat bleek als je nog een dag ging kreeg je ook nog eens 50% korting. Wij echte Nederlanders werden daar wel vrolijk van. Dus de volgende dag heb en we gelijk het treintje naar boven genomen. Wat je ziet zijn super brede watervallen. Echt magisch mooi. Je loopt over bruggen en het water ziet er zo vredig uit en een paar meter verder klettert het naar beneden Na ook daar lekker nat te zijn geworden zijn we de tocht door de jungle gaan lopen. We kregen een boekje mee dat je wellicht slangen zou zien en misschien ook wel een puma. Drie km lang hebben we door de hitte gewandeld en het enige wat we tegen kwamen waren mieren van wel 2,5 cm groot. Helaas zagen we voor de rest alleen maar insecten die ons lek prikten. Uiteindelijk kwamen we bij een waterval, wat je naar al die indrukwekkende watervallen een 'pis straaltje' kan noemen. Dezelfde tocht weer terug gelopen waren we kapot. Maar Simone wilde toch nog een keer de watervallen zien dus hebben we weer het treintje genomen.

We hebben twee dagen heerlijk mogen genieten van de watervallen en dat vonden we de reis zeker waard:) Een klein nadeeltje is dat Simone nog iets meer dan 4000 km mag reizen naar Lima en ik iets minder naar Cusco. Maar dat hebben we er dik voor over!!

Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Check the related topics:
Countries and regions
Access level of this page